11 Mei 2009

kisah Pok Ding

AsSalam
panggilan Pok Ding ni dimulakan oleh Tuan Hassan Tuan Lah... sebelum dia bina al fikrah.net
THTL adalah ore yang mula kira pioner pengasas laman al-ahkam.net bersama ustaz zain ys

Tiba tiba ada kawan di Pusat zakat buit up laman Pok Ding
Terima Kasih utk kawan tersebut...


nama sebenar saya ialah Muhammad Saifuddin
lahir di Kampung Tukol Peringat Melor Kota Bharu

Bersekolah Menengah form 1 di SMK Agama Falahiah pasir Pekan Kota Bharu Kelate
Setelah dapat 6 aggregate di masa SRP saya futher study di Kolej Islam Kelang pada 22tahun lalu...di kelas 4 Sains 1 kemudian 5 Sains 1
keputusan SPM tak seberapa hanya 15 aggregate
kemudian futher study di Matriculation UPM Serdang Selangor selama 2 tahun
kemudian buat Ijazah sains Hutan dengan Kepujian majoring dalam pengurusan hutan
sempat join PALAPES UPM selama 3 tahun dengan diAnugerahkan Tauliah Yang DiPertuan Agong pada 16 tahun di kampus UPM...
Pernah ditawarkan utk memasuki RAMD dengan rank Leftenan Senior...cuma selepas mendengar bicara Abah kebetulan sebulan selepas tawaran saya ditawarkan bertugas dengan company ore kaya KB Nik Mahmud Nik Hassan sehingga membawa saya bertugas di Sabah dalam logging operation in timber land di Pedalaman Sabah yang mana berlaku bencana alam banjir lumpur pada 13 tahun lalu...setahun selepas saya quit dari company tersebut... masa kejadian saya berada di England...

fikir sekali berasa rugi sebab tak masuk RAMD...
apakan daya sudah suratan Taqdir


sedikit kisah hidup Pok Ding ...
Tuan hassan Tuan Lah jua berasal dari Peringat... dia lebih Gedebe dari saya... banyak jasa dia dalam saya belajar ilmu hadis terima Kasih Tuan Hassan Tuan Lah... Ustaz Zain...

wakil rakyat kawasan Peringat ialah Saifuddin Nasution...
masa di UPM saya ada sahabat bernama Anwar Setia Budi Nasution


Mudah mudahan Anwar Setia Budi Nasution serta saya dilindungi Allah...
Wallahu 'alam
jasa mak akan terus dikenang InsyaAllah atas tarbiyyah serta didikan kasih sayang mak...

lo ni saya bina satu laman yakni http://azimfatihiin.blogspot.com


jemput masuk ke laman tersebut...
Azim adalah nama anak saudara saya yang saya kasihi...
azim bermakna Azam... 'ain alif za mim
fatiihiin bermakna ore ore yang mencapai kejayaan...

ASIF